dinsdag 30 april 2013

Zelfsculptuur met een Vuurwants, Videau's en Vrouwelijk Vuur in de Sneeuw

Laatst was er de eerste bezoeker - als ik me tenminste niet vergis - die zich afvroeg hoe hij van vuurwantsen kon afkomen. We hebben het namelijk eerder gehad over vuurwantsen (1). Omdat ik geen zin had weer uitgebreid over het liefdesleven van de vuurwants in te gaan, leek het me wel eens een leuk idee om de vuurwants te verwerken in een kunstwerk van iemand anders. Misschien niet helemaal respectvol, maar goed, ik noem de oorspronkelijke bron ook, denk ik dan maar, waardoor ik wellicht toch weer wat bijdraag aan de populariteit van de werkelijke schilder van de zelfsculptuur.


Michael Oswald - Carve (oorspronkelijk zonder pritt-stift en vuurwants) (2)
Omdat ik ook nog een pritt-stift verzoekje had liggen, heb ik die er ook maar meteen naastgepritt. Dan zijn we daar ook meteen klaar mee, dacht ik.

Omdat het vandaag de laatste koninginnedag geweest is voorlopig, wil ik ook een elementje van deze dag toevoegen. Ik was vandaag op het Goffertpark waar altijd een uitgebreide vrijmarkt plaatsvindt. Terwijl ik daar zo liep werd mijn scherpe taalkundige oog getrokken naar de spellingswijze van de video's, zoals je hieronder kunt zien:

Videaus's: zou het een intelligente grap zijn, of misschien toch onwetendheid?
Als een soort nawee van de vuurwants, kan ik het ook vandaag niet laten om het thema vuur dan toch ook maar weer eens bij de kladden te pakken. Ik zou eigenlijk ook nog graag iets over een skeelerongelukje vertellen met verwonde knieën enzo, maar dat komt er niet van vandaag.

 Sarah Ann Loreth (3)
NOTEN
(1) http://mooiegedachten.blogspot.nl/2013/04/vuurwantsen-natuurmonumenten-en-nog-wat.html
(2) http://pulpfactor.com/art/8323/digital-art-by-michael-oswald/
(3) http://pulpfactor.com/photography/8618/photography-by-sarah-ann-loreth/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten