dinsdag 12 maart 2013

Joertige Yurts en een harige Zebraboom

Eens was er een tijd - en dat was niet eens zo lang geleden - dat ik nog geen idee had van dingen als een tipi of een yurt. Ik kreeg dan wat vage associaties met wigwams en yoghurt, veel verder kwam ik niet. Inmiddels is dat verleden tijd en komen de woorden spontaan in me op, zoals je ook meteen weet dat 7x6, 42 is.

Enkele Mongoolse Yurts uit...Mongolië (1)
Buiten 'gewone' Yurts zoals hierboven zijn er ook meer kunstzunnige yurts zoals de onderstaande zoals die in elkaar gezet is door Suzanne Husky. Alsof Yurts al niet een erg groene, gezonde en natuurlijke uitstraling hebben, gooit zij er zonder enige schaamte nog een schepje bovenop.

Kunst-yurt van Suzanne Husky (2)
Omdat ondanks de ongebruikelijkheid van de Yurt, het toch nog wel iets vrij realistisch heeft, heb ik toch nog even wat verder gezocht om dan ook nog even uit die realistische banden te kunnen springen, en na de fruitwolk van Kush (3), en de wolkenboom van Charnine (4) viel mijn oog nu op een zebraboom (5), die me gepast leek om mee af te sluiten. Inmiddels kunnen we overigens ook een nieuw heugelijk feit vieren: de eerste bezoeker heeft deze site via google weten te traceren. Laten we hopen dat er nog vele zullen volgen.


Zebraboom door Shawna Erback Studios (5)
Die boom van Shawna riep wel meteen sterke associaties op met de erg creatieve vaak harige bomen van Dr. Seuss, waarvan ik er hieronder eentje uit een youtube-filmpje heb gesneden:

Dr. Seuss bomen uit de film Lorax (6)

2 opmerkingen:

  1. Op 16 april is er iemand op visite geweest die aan het speuren was naar harige bomen. Dan was hij hier natuurlijk op het juiste adres, bij die heerlijke Dr.Seuss bomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enkele dagen later, zag ik hier iemand rondlopen die wel erg aandachtig de zebraboom van Shawna Erback aan het bestuderen was.

    BeantwoordenVerwijderen